måndag 6 augusti 2018

Snabb akrylmålning

Idag har jag använt mig av mina kära akrylfärger och svart och vit penna. Målet var att göra färgrik och snabb målning. 
Qvick acrylic painting from linnea on Vimeo.

1. Jag började med att välja ut några akrylfärger som skulle forma grunden på målningen. Färgerna placerade jag snabbt ut med korta penseldag lite här och var och bakgrunden blev nästan som ett rutmönster. 
2. När färgen torkat skissade jag grovt upp blommor med blyers.3. Därefter fyllde jag i med svart akrylfärg. Jag ville inte vara för noga och valde en ganska så tjock pensel.
 5. För att få in lite mer kontraster målade jag ett lager till med turkosfärg mellan blommorna men sparade några bitar. 
6. För att få mer rörelse i bilden målade jag vit färg i några blad av blommorna.
6. Till sist använde jag mig av svart och vit tusch för att lägga till mindre detaljer och kontraster. 
Tips: Jag lät bilden självtorka mellan färglagren och gick iväg och gjorde annat emellan. Vill man inte göra det så kan man ta en hårtork och torka färgen snabbare med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar