lördag 11 augusti 2018

Så gör ditt mönster till söta figurer

Igår målade jag ett snabbt och enkelt mönster av maneter, lite cirklar och prickar. Idag har maneterna fått ögon och mun och svarta konturer. 
Att lägga till ögon, armar och ben är ett väldigt roligt sätt att göra på olika former. Det gör bilden lekfull och gullig. Dessutom krävs det ingen målar talang för det. Passar perfekt att göra tillammans med barn. Allt som krävs är en något tunnare svart penna.
Jag gillar att leka i mitt STOOORA målarblock som jag köpt på Ikea. Jag köper inga fina,dyra block för mina skisser och målningar. Då känns det mer ok att bara leka och testa sig fram med olika färger och pennor!
Apropå Maneter så finns nu min super sköna kudde "Manet på Nösund" i lager.  
Snabba dig in HÄR





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar