tisdag 5 april 2016

Webfabale

För ett år sedan hade jag via min man (som arbetar i Ale kommun) fått nys om Webfabales-tävling. Jag skickade in ett bidrag "lite på skoj" till tävlingen. Det var tur! Jag tillsammans med sex andra personer/verksamheter gick vinnande ur tävlingen.
Ale kommun ville ha fler entreprenörer till kommunen har som koncept att kreativa näringar ska få hjälp att växa i kommunen. 
I vinsten ingick fri kontorsplats, banktjänster, workshops i affärsutveckling bl a av Drivhuset.



Jag till vänster, min man i mitten och till höger Cecilia (Swedbank Ale)

Workshopen har varit på eftermiddagstid och kvällstid. Vilket ibland har varit tufft att få ihop. Som tur är har jag mina föräldrar och svärföräldrar, som hjälper till med barnen emellanåt. Ibland fick barnen följa med till träffarna, då det inte gick att lösa på annat sätt. 
Ett år har nu gått och jag känner att jag har kommit en liten bit på väg mot mitt mål. Jag arbetar fortfarande som lärare och det vill jag fortsätta med. Däremot skulle jag vilja kunna arbeta med min kreativa verksamhet 2 dagar i veckan. Det är en liten bit kvar för att kunna göra det. Men...



Vill du läsa mer om Webfabale eller vara med i deras tävling se mer Här 
Sista ansökningsdagen är den 12 april.



Lite saker som har hänt på Made by Nea, under det gångna året:

  • Designat 8 egna vykort

  • Designat 5 egna Posters

  • Utställning/försäljning av tavlor på Salong Kalufs i Stenungsund.

  • Tavlor till försäljning i hantverk och inredningsbutiken Lillatäppan i Nösund.

  • Julmarknad på Nösund

  • Haft ett företagsbord tillsammans med Webfabale på Aleinvite

  • Startat en facebook sida för Made by Nea

  • Gjort min första kreativa film

  • Under året fått en del beställningsjobb av större tavlor

  • Utställning/försäljning på Foorm, (Fjärås/Kungsbacka), nu under april månad

  • Arbetat med min webshop, som snart ska lanseras!


Så har du en idé, våga ta chansen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar