torsdag 14 april 2016

Pink lemonade

Jag älskar drycker och drinkar som är lite åt det sura hållet. 
Hör kommer en favorit att ha i kylskåpet. 

Pressa citrusfrukterna i en större skål och rör ihop med sockret. tillsätt vatten.
Skala och skiva de färska rödbetorna.
Lägg de skivade rödbetorna i lemonaden tills den fått lagom rosa färg.
Häll upp på fina flaskor och kyl väl.
  
Lemonaden går att dricka precis som den är.. Servera den väl kyld med isbitar. Jag brukar oftast använda den som en grund i olika drinkar. 

Mina barn sörplar gärna på den rosa drinken.
På min senaste vernissage serverade jag lemonaden ihop med sockerdricka.


 
Jag har länge funderat på att skaffa mig ett citronträd och i förra veckan köpte jag mig ett!
Jag hoppas den ska förse mig med vackra och goda citroner.
Trädet står nu i vårt vardagsrum och doftar underbart!


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar