tisdag 30 juni 2015

På tåget

I helgen var jag i Stockholm på möhippa för min lillasyster, Viola. En underbar helg i storstaden!

På tåget dit satt jag och lekte lite i mitt målarblock.
På hemresan blev det dock mest sova. :-)





Mitt kära målarblock var så klart nerpackat.
Först målade jag med svart permanent penna. På ett skakigt tåg passar det inte så bra att vara för noga eller måla för små detaljer. Så det blev en ganska snabb skiss/målning. (Min tanke var en härlig sommardag med vind i håret)




För att kunna ta med lite färg så hade jag förberett att måla med akvarellpennor i mitt målarblock, då tar man bara en pensel och lite vatten och blöter upp färgen och färglägger.



1. Föreberett med färger i mitt målarblock.


2.Färgerna efter jag blött upp dem med vatten och pensel.






Ett smidigt sätt att ta med sig sig färg t.ex. på resande fot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar