tisdag 29 september 2015

brunt loppisfynd blir fräck jeansväska

Det är alltid kul att göra om ett tråkigt,
billigt loppisfynd, till något annat! 
 
Denna bruna folder/pärm kostade 5 kr på Östhjäpen i Jonserd. 
Ganska ful och "osexig" enligt mig!






Med lite jeanstyg och olika små tyglappar fick den en makeover. 
Jeanstyget är från gamla jeans som jag sparat.

 
Jag började med att sy på de olika tyglapparna på jeanstyget.

Jag använde en sax med taggar och klippte runt jeanstyget.
Den taggade saxen gör att tyget inte fransar. Till sist limmade jag fast tyget med starkttyglim.



Fram

 
och bak
 


Insidan är fortfarnade brun... men jag satte in en ficka som blir ett bra fack för mobilen.

Väskan passsar perfekt till jeans!
Vill du se fler bilder på andra väskor jag gjort se här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar