onsdag 19 augusti 2015

Det kliar i fingrarna!

När jag köpt ett nytt block har jag svårt att vänta med att använda det tills det gamla blocket är slut. Jag bara längtar att börja i det nya! Så jag bestämde mig för att släppa loss och köra. :-)

 

När jag tänker efter är det ganska bra att ha flera skiss/målarblock igång samtidigt, med olika storlekar och pappaerskvalitet.
Detta blocket är inköpt på Göksäter på Orust. Jag är väldigt nöjd med kvalitén trots det ringa priset 39.90kr!



Jag har använt mig av akrylfärger och texten är skriven med smal svart penna.
Efter att jag valt ut några färger, la jag ut dem lite sporadiskt. Sen formade jag blommor, blad, prickar med svart akrylfärg och pensel.







En trädgårdstidning blev min inspiration.
En massa latinska namn på blommor.



 


Här om dagen råkade jag spilla lite nagellack på blockets omslag.
Därför tänkte jag att jag skulle ta och göra något åt pärmen för att snygga till den.
Har du något bra förslag/idé? Skriv gärna!
 
Må så gott i solen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar