fredag 2 januari 2015

I mitt målarblock


Runt jul och nyår har mina barn varit ´krassliga med hosta, feber, öronont och halsfluss.
Det har varit svårt att finna egentid för att tex.måla.
När korta stunder infunnit sig har jag istället tagit fram mitt målarblock.
Att skissa i mitt målarblock har blivit ett sätt för mig att träna,
testa idéer, experiment och koppla av!




 
     Här har jag exprementerat med washitejp runt husen.
 
 

 
En skiss på en tavla. vill du se hur resultatet blev se här
 



 
också en skiss på en tänkt tavla ("let go of perfection")



 
En fågel målad med tuschpennor
 



En fågel till som är målad med tuschpennor.
En penna läkte men det blev rätt bra ändå!




färg, mönster och ord


 
En schablomängel
 
 
 


















Här har jag gjort egna stämpelstjärnor i mitt block.

Vill du se fler bilder från mitt målarblock se här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar