onsdag 26 mars 2014

Gör din egen tejp

Att tejpa har blivit populärt de senaste åren.
Jag själv använder färgglada och mönstrade tejpar till allt möjligt!
Bland annat att sy med. Se här:Sy med tejp
Vill du inte köpa tejp eller vill du göra en egen personlig tejp.
Ta en titt här... 


Pakten blir lite extra fina med "egen gjord tejp"
Rosen i mitten fick även lite färg på sig.




 Snart påsk! Runt äggen sitter fina tejp bitar.


Jag har inte så många äggkoppar hemma och tänker duka/servera ägg i en bit äggkartong.
Fiffigt och snyggt, tycker jag! :-)



Så här gick det till:




1.Först tog jag vanlig maskeringstejp och satte bitar på oömt underlag.

 

2.Jag valde ut några stämplar...



 3.Och gick lös på tejpen!

 

4.Efteråt färglade jag några bitar med pennor/tusch.
Ett tips: om man inte vill att stämpelfärgen ska kladda av sig,
kan man fästs vanlig genomskinlig tejp uppe på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar