torsdag 9 augusti 2018

Enkelt mönster med vattenfärger

Här är ett snabbt, kul och enkelt sätt att fylla en tom sida med vattenfärg/akrylfärg. 
Börja med att bestämma dig för en form eller ett mönster och upprepa det i olika storlekar och färger. Det kan tex. vara cirklar, trekanter, bladformer.  Försök att inte tänka för mycket utan bara kör! 
 
När du är klar och färgen har torkat något kan du lägga till några detaljer och mönster med vattenfärgerna. Gärna med något mörkare nyans som du får genom att ha mindre vatten på penseln.  
Jag bestämde mig för att det skulle bli Manetliknande former på bilden. När jag målat klart dem så tyckte jag att det blev för mycket vitt emellan Maneterna. För att fylla de tomma bitarna blev det lite cirklar, prickar och spiralliknande former. 

Denna målning tog inte mer än 15-20 minuter. 
Jag använde mig av en jättestor målarbok som jag köpt på Ikea. Pappret suger upp vatten bra, så det funkar bra för vattenfärger. 

I morgon kommer jag att fortsätta på denna grund och lägga till fler detaljer. 
Så håll ut till dess  ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar