torsdag 13 november 2014

Julkalender av toarullar och värmeljus!


Jag älskar att återanvända skräp till något nytt!
Här är den perfekta julkalendern för den miljövänlige.
Den är bara gjord av skräp! 







Julkalenderhuset är gjort av toarullar, urbrunna värmeljus och kartong.








Julkalender har jag gjort till mina två ädsta barn, Thure och Wilmer. (7år och 6år)
I huset och rullarna ska jag lägga olika fina meddelande.
Jag tänker att det mest ska var små saker som vi kan göra tillsammans.
(Eftersom kalendern är miljövänlig hade det inte passat så bra att köpa en massa små "skräp" leksaker)
De kommer att få öppna var sin dag och den personen får välja tex. spel eller mat eller vad det nu kan vara.






Så här gjorde jag



1. limma ihop 24 st toarullar. Jag använde en limpistol.


2. klipp ut lagom stora bitar till taket från en kartong.  



Till lock på rullarna använde jag vanliga värmeljus (från Ikea)
Siffrorna är klistermärkan som jag hade hemma.

Sen är det bara att trycka i dem lite försiktigt!



Inspiration till julkalenderhuset fick jag från Morning creativity

Bara att sätta igång och samla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar