onsdag 10 januari 2018

Starta det nya året med att inventera bland färger


För att ha bättre koll på vilka färger jag har och vilka som saknas, så har jag börjat organisera färgtuberna i min ateljé. Jag har många olika märken på mina färger. Jag gillar att ha olika kvalitet på mina färger, eftersom de oftast beter sig på lite olika sätt och inte har samma täckningsförmåga. 
Eftersom det kan vara svårt att se exakt vilken kulör färgen har genom tuben, så har jag gjort mig en färgkarta över de färger som jag har hemma just nu. 
Jag började med att organisera färgerna i färgkulörer.
Därefter tog jag en liten klick färg på mitt finger och tryckte färgen i min målarbok.


 När färgen torkat skrev jag dit namnet, märket och numret från färgtuben. 

För att ha bättre koll över mina färger och notera när någon färgtub håller på att ta slut, så har jag skrivit ut en kopia över färgkartan som ska finnas vid mina färger. 

Ordnat kaos! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar