tisdag 7 mars 2017

I mitt målarblock





















Istället för att spendera en massa tid (som jag inte har) på mina teckningar och målningar, så gör jag helst snabbare målningar i mina målarblock. I blocken testar jag olika färgkombinationer, former och idéer.

Oftast är det akrylfärger som blivit över, när jag målar på tavlor, som hamnar i mina målarblock och vattenfärger som är enkla att använda. Därefter brukar jag måla över med pennor på den färgade bakgrunden. 

Eftersom jag använder billigare block, där sidorna inte alltid är så tjocka, så behöver jag ibland platta ut sidorna efteråt. Men jag föredrar att hålla det billigt för min kreativa målarprocess.  

Det var länge sedan jag la upp lite bilder från mitt målarblock, så här kommer några! 


Vattenfärger

 Vattenfärger som grund är en bra start för en bild eller text.
 En enda röra av vattenfärger, tusch och kritor. 


 Ränder av vattenfärger.




 Akrylfärger

 Klickar av härliga akrylfärger. 

  Tuschpennor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar