torsdag 12 maj 2016

Gammal bricka blir personlig och som ny

 
I den kreativa processen handlar det ofta om att gå från en bild i huvudet, till att försöka genomföra den. Ibland blir det inte alls som den där bilden man hade i huvudet och man kan bli lite missnöjd med resultatet. Medans i vissa fall blir det bättre än i tanken!
Att förändra något gammalt och slitet till något nytt och personligt, är riktigt inne just nu. Jag tror att det tilltalar många eftersom man utgår ifrån något som man inte riktigt gillar eller inte har den funktionen som man behöver. Till att skapa något som blir snyggare eller har en bra funktion. Dessutom är det bättre för miljön att återanvända saker!
 
Jag själv saknade ett litet bord att ha i vardagsrummet och bestämde mig för att göra mig ett eget, av saker som jag redan hade hemma! En sliten bricka, en lamphållare som jag köpt billigt på loppis.
Så här gick det till:
 
1. Börja med att måla över brickan med vit färg.
2. Ta fram de färger som du vill att brickan ska få. Jag använde mig av Akrylfärger.
3. Gör en grund
 
4. När grunden är klar, skissa mönster text med blyertspenna.
5. Fyll i med färger.
6. Fyll i detaljer med svart och vitt.
7. En färdig och unik bricka!
Lacka gärna brickan innan användning.
 
 
 
8. Placera brickan på något underrede.  
De hela var en rolig process och krävde lite arbetsinsats.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar