onsdag 13 april 2016

Måla ihop med ditt barn


Jag gillar att hitta roliga sätt att vara kreativ ihop med mina barn. Jag har genom åren med mina småttingar hittat en del bra sätt, för att kunna vara kreativ i hemmet. Sixten är inte svår att få med på olika projekt. Han vill måla, så fort jag sätter mig med mina pennor eller färger.
Det är lite värre med mina två äldsta pojkar. De föredrar just nu mest att göra annat, som spela fotboll, tv-spel, lyssna på musik, bygga lego, göra armband....
Här om dagen fick Sixten välja ut några färger som han ville måla med. Planen var att han skulle skapa en bakgrund, som jag skulle fortsätta måla på. 
Att utgå från några färger på ett papper och sedan försöka forma till något, är ett utmanade och roligt sätt för att skapa något tillsammans.
Mycket nöjd Sixten som har gjort sin del...
 

Nu var det dag för min del

Denna gång valde jag att bara använda mig av två svarta pennor, med olika tjocklekar. Sixtens färgval och grund, fick mig att tänka på blommor och blad. vilket resulterade i...  

en glad Linnéa med en blommig målning. .-

Så dra fram lite färger och se till att skapa något fint tillsammans.
Tidigare inlägg med tips om att vara kreativ ihop med sitt barn.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar