fredag 10 juli 2015

Glassiga familjen

 
Här är familjen Frederiksen! 
 



För länge sedan köpte jag ett gäng stora glasspinnar.
Barnen gillar att använda pinnarna när de pysslar.
Nu har även jag gjort pyssel av glasspinnarna!
 
 

Jag använde mig av glasspinnar(större variant),washitejp i olika tjocklekar och pennor. 

 
Jag började med att tejpa byxor och tröjor, genom att sätta olika färgade och möstrade tejpbitar runt pinnarna. Smalare washitejp är bra att använda till detaljer som fluga, slips och skärp.
Sist använde jag vattenfasta färgpennor för att få fram små människor.
 

 
La familja
 
 
Pinnarna kan vara ett roligt sätt att göra bordsplacering, men min tanke är att jag ska fästa dem på en träbit som jag sedan ska sätta upp utanför vår entré, som en välkomst skylt.


Tips på ett barnpyssel med glasspinnar se här
Tips på på pyssel/sy med washitejp se här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar