fredag 31 oktober 2014

Jag och min pensel och en och en annan kopp

Idag har jag en heldag för mig själv och mitt målande!
Barnen är hos farmor och farfar.
Det ska bli jätteskönt att kunna måla utan att bli avbruten. Jag har en del att göra om jag ska kunna ha både utställning och vara med på Nösunds julmarknad sista helgen i november. 

Att vara kreativ och måla tycker jag är lustfyllt och härligt. Men det krävs mycket koncentration och man blir trött i huvudet. Ungefär som att plugga! 
Därför är det viktigt att lägga in pauser för mat, fika och promenad. 
Trevlig fredag! 


 

En liten hjärtlig kik på några Hustavlor med tygkulle som är till utställningen.
Hela bilder på de färdiga tavlorna kommer...



Fint tyg som skall bli en kulle på en av hustavlorna.



 
Tavlor med guldramar som också ska vara med på utställningen.
Fler och tydligare bilder kommer...
 

 
Working on....


Håller på med Stora färgsprakande tavlor av kvinnokroppen. 
 
 
 
Jag kommer snart att lägga ut på bloggen,
 alla färdiga tavlor som jag jobbat med den sista tiden! 
Mina älskade jeans och t-shirt fick till slut bli min målar utstyrsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar