fredag 10 oktober 2014

En titt i mitt målarblock

Sedan snart ett år tillbaka har jag börjat att måla, skissa, teckna, testa, öva mm i ett block.
Just nu har jag ett billigt block från Ikea. Blocket tar jag med mig lite här och var.
I somras hade jag bl.a. med mitt block och färger till stranden.
Perfekt att sola och måla samtidigt :-)
Här får du en liten titt i mitt målarblock! 


Här har jag först tagit lite akvarellfärger
 och målat "hursom". efteråt försöker jag skapa något med vanliga pennor.

Färg först och pennor sen...


Tränar på att göra mönster och blommor

Här har jag utmanat mig själv att teckna av en bild från en tidning.
Jag tycker att det är jättesvårt att teckna. Framförallt att få något att se verkligt ut!

 
En till utmaning!
 





 
Efter att ha tränat på att skissa ansikten och blommor,,,resulterade det i att jag skissade ett ansikte med blomhår!

 
Efter skiss fyllde jag i med akvarellfärg.


och sedan med svarta konturer.

 
 
 

 
 
En bild skapad på solstol i Grekland... ahhh...
 
 
Om du gillar att teckna eller måla, skaffa dig ett block och sätt igång och lek! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar