tisdag 23 september 2014

Presenter

I fredags var jag/vi på familjemiddag hos nya vänner som vi börjat umgås med en del.
En familj som också har tre killar i nästan samma åldrar. Det blir ett härligt "kaos" när vi träffas!
På lördagen var jag bjuden på och födelsedagsfest hos en kompis sen länge.

Jag tycker att det är kul att ge lite personligare presenter.
Inget avancerat, men med hembakade kakor kommer man långt.
Det finns ju fullt av kakmonster!!!

 

Presentinslagning med silkespapper

 

Här har jag slagit in i ett fint silkespapper och svart smalt band runt.
 

En favorit present att ge bort är mina egengjorda konsevburkar,
I denna burk hade jag lagt i hembakade cookies.
 


Av silkespapper och en pärla blev det en färgglad blomma.
Paket är inslaget i vitt presentpapper.



Kakstrut

 
Hemmabakade cookies i en pappersstrut blir en god present att ta med sig.  


Börja med att rulla in kakorna i bakplåtspapper.

ta sedan ett presentpapper el. liknande och slå in som en strut.
Ett fint band och en etikett är alltid lite extra trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar