fredag 10 november 2017

Återanvänd gamla böcker till målarböcker.

Att använda sig av en vanlig bok istället för en målarbok med tomma vita sidor, är ett riktigt roligt sätt för att få igång kreativiteten. Oftast kan man hitta något som man fastnar för och som man kan utgå ifrån i sitt skapande. Det kan vara ett ord, en mening eller en bild. 
Se hur min process gick till här i min lilla video: 

Många och långa perioder på året, hinner eller orkar jag inte arbeta på något nytt eller på någon tavla. De perioder försöker jag åtminstone öva lite i mina målarböcker. Då idé torkan även slår in upplever jag att det är lättare att komma igång med en bild i en bok med redan fyllda sidor. 
Så ta en titt i din bokhylla och se efter om du kan avvara en bok för ditt skapande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar