tisdag 25 april 2017

En måndag med Sixten


På måndagar är jag föräldraledig med Sixten. En skön start på veckan, både för mig och för Sixten. Ibland sätter vi oss i min ateljé "Lillhuset" och skapar tillsammans. Oftast försöker jag att få igång Sixten på egen hand med att leka eller måla, eftersom jag gärna vill måla på mina egna målningar. Till min frustation så brukar det sällan fungera så bra eller så länge... Utan de gånger det fungerar som bäst är såklart när jag sätter mig med Sixten och vi skapar tillsammans! 

En lite filmsnutt från vår process:



Varje ålder har sina utmaningar, fördelar och svårigheter. Nu när Sixten är tre år vill han gärna vara med att skapa och måla. Däremot så kan han tröttna snabbt om det inte blir som han vill. Tidigare var det lättare att säga vad han skulle göra, men nu vill han bestämma allt själv! Allt ifrån färger till, papper och penslar. Hans favorit just nu är en liten roller, som han älskar att rulla över kladdig färg!
Jag ska försöka ta till vara på den tid som är nu och se det som en fördel med att Sixten vill vara med och måla. Värre är det med storebröderna  Wilmer och Thure! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar