söndag 23 augusti 2015

Drivved




Drivved är vackert som det är,
men går också att göra fina saker av det.
Här är några exempel.


 

 

 

 
























Segelbåtar av drivved och akvarellpappper


 

 
Måla på akvarellpapper och klipp ut segel som du sen fäster på grillpinnar.
Gör ett litet hål i skrovet och limma fast masten.
Ett flaggspel gör man enkelt av snöre och washitejp.

 

 

Tejpställ



Med hjälp av decoupagelim kan man limma på fina servetter, bokmärken mm. Jag hade bara vita servetter  hemma, så jag testade att skvätta lite färg på den vita servetten först.
Det funkade det med :-)Bokstäverna klippte jag ut ur en tidning och fäste med decoupagelimmet.
Denna "plankan" hade två naturliga hål så jag satte ner två grillpinnar i med lite lim på. Nu har jag ett litet ställ för min fina tejp.

 


 

Måla på drivved


Ett annat fint sätt att använda sig av drivved i sitt hem är att måla eller skriva på de fina strandfynden.
Först målade jag en rund stor ring med akrylfärg. När färgen torkat formade jag en blomma med en svart vattenfast penna.
 

 
 
 
 
Bild från vår fest med Hawaii-tema, som jag och min man hade år 2012.
Länk Här om du vill se fler bilder från Hawaiifesten!
 
 

Drivvedsram/bakgrund

 
Jag ville ha en ram till en bild som jag målat på ett akvarellpapper. Jag hittade en större bräda på stranden. Perfekt storlek för min målning. Med hjälp av svart nubb spikade jag fast bilden på brädan.
 
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar