fredag 16 januari 2015

Veckans pussel & pyssel



Veckans pyssel bestod av att få lite ordning på livspusslet!
Det ska vi få med en veckokalender och en anslagstavla för matrester.

Vi har nu en stor kalender som används flitigt av mig och min man, där vi skriver upp olika aktiviter mm. se här kalender big size
Den här veckokalendern är framförallt för att barnen ska ha lite mer koll på veckan.


 

 
 
 
 
Här ska vi skriva upp vad det finns för matportioner och rester i kylen.
Jag tycker att det är lätt att missa resterna ibland och det känns synd att slänga mat i onödan.
 
 
 

Så här gjorde jag:

 

Jag började med att klippa ut bokstäver ur en tidning.
 
 





 
Jag hade köpt stenar på Panduro.



 
 
Bokstäverna fäste jag med decopagelim.
 
Stenarna har jag tidigare använt till att måla och decupage se här
 
 
 
En sten har jag målat med griffelfärg som man kan skriva på.
 
 
 
På baksidan av stenarna fäste jag magneter.
 
 
 

 
På kylskåpet tejpade jag uppen kvadrat med washitejp.
 
 


På andra dörren satte jag fast en självhäftande griffeltavelplast och ramade in med tejp.

 nu kan vi äntligen hålla ordning på våra matrester!
 
 

 
Sist skrev jag veckans dagar med dynamo och drog svarta streck mellan dagarna.
Wolla!


 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar