söndag 2 februari 2014

Sy med washitejp!

Washitejp är en omtyckt tejp av oss "pysslare".
Den finns att köpa i massa härliga färger och mönster!
Tejpen är lätt att arbeta med och går att använda på många olika sätt.
Ett sätt är att sy med washitejp!






Jag diggar verkligen mina nya påsar!
Dom är sydda av gamla byxor, washitejp och skosnöre.
(Närmare beskrivning längre ner.)

















Först klippte jag av en bit av ena benet från ett par linnebyxor som skulle slängas.





För att underlätta tejpningen så kan man skissa mönstret först på tyget.




Tejpa loss!
Å det bästa är att man inte behöver nåla!





Sy fast tejpen. Här har jag sicksackat på båda sidorna om tejpen.



Vräng ut och in och sy ihop botten av påsen.



Det som är extra bra med att använda ett par byxor till att göra en påse är att man bara kan sprätta upp en bit av fållen för att trä band i. Jag använde ett skosnöre till band.


Knyt ihop och voila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar