måndag 25 mars 2013

Påskpyssel

Eftersom jag älskar färger och framförallt gult, så är påsken en högtid som jag gillar!
Här kommer lite saker som jag gjort.

På plastäggen har jag använt decupage av servetter,
tunna fina papper och tygbitar.


Det är bra att låta den torka på grillpinnar.


 



En del av äggen har jag hängt i mitt hängande påskris.








Påskris i trädgården.


I väntan på vårblommor så satte jag
 "fuskblommor" blommor runt ett träd. Blommorna är gjorda av
färglatt papper, som jag sedan har laminerat. Sen fäste jag dem på
ståltråd med träpårlor.




 
Jag gjorde ett stort äggskal av gipsbindor och en ballong.
Först gipsade jag runt halva ballongen. Sedan lät jag det torka.
När det var torrt, tog jag hål på ballongen och formade till
äggskalskanterna. Jag har planterat i mitt äggskal men man kan
även använda den som en skål.




vårfint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar